2007 en festival oddyssé

2007 ett nödens år, ett år som är fullständigt och totalt jävla befriat från vad som kan kallas evolutionerande händelser, Saker som för den mänskliga existensen vidare.
Under det här året har snarare allting devolverat till en degenererad sörja av aspartan-kändisar & "reality"-smörja som tar avstånd från allt vad god smak heter och kan liknas vid.
Vid den minsta anblick av den lokala blaskan som raddar upp "kulturella/nöjes händelser" så märker jag att Paris Hiltons dubbla fängelsevistelser listas där som 4 separata händelser....VAD I HELA JÄVLA HELVETE ÄR FEL MED DEN HÄR JÄVLA VÄRLDEN?!

Men eftersom jag har för god smak för att ens brusa upp längre och bli stereotyp som alla andra jävla sopor som sitter hemma och har glammiga drömmar om att bli något i den här sjuka äckliga skit-världen så drar jag och kör ett patenterat "Crushing Weight-inlägg".
Det enda som har räddat mig från total jävla lobotomering på alla emotionella, sexuella & spirituella plan är det underbara konstnärliga redskap kallat musik. Festivaler.
En plats där man kan släppa den sociala maskeraden som råder ute i samhället för att endast dra fram sina djuriska drifter och lustar som jobbar i en oändlig symbios tillsammans med rockmusik. En symbios som i för stora och okontrollerade doser kommer att döda dig, men en symbios som i för stora och okontrollerade doser kommer att rädda och förändra ditt liv.

Musik som görs av pionjärer som vågade trotsa de samhälls ideal som fanns. Slukade av ett oändligt uppdrag att förändra orättvisorna runt om i hela världen, En längtan till revolution, En längtan till att göra den förändring som aldrig kommer komma.
Men så länge som Dinosaurierna lever och sprider skräck i de riktiga konstnärerna och de falska konstnärerna säljer sina själar för 15 minuter i rampljuset så kommer världen att se likadan ut.
Vi strävar alla efter att förändra det vi tycker är fel och jag ser det bara på ett sätt....
Antingen är du en del av problemet eller en del av lösningen.
Klyschigt som fan men det är det enda man kan vara i en värld där nyskapande möts av facklor och högafflar och "följa john-syndromet" belönas med pengar, makt, kvinnor och respekt..


Sen skulle jag vilja hälsa grattis till min bror Nils Malmberg som fyller år den 16e gratulerar min vän, nu är du en stor pojke!
Även ett litet välkommen hem min älskade vän till....ja du vet vem du är.