Nya perspektiv

Lita inte på mig...snälla, jag snackar bara skit, jag är bara en egoistisk jävla fitta och jag skiter i alla utom migsjälv.
Jag trodde det inte själv, jag trodde att jag var en bra människa, men jag är hemsk, jag är en lögnare, en tjuv och egoistisk jävla knarkare.
Jag har inga problem att ljuga för dem jag älskar och jag har inga problem med att göra dem alla illa.
Varför? Varför kan inte jag bara respektera människor, varför kan inte jag hålla mig från frestelsen? Varför sviker jag alla som litar på mig? Det finns fan inga kvar längre ingen litar på "den där" längre, ingen ringer ingen orkar ens bry sig. Vad är det för problem jag har? Varför tar jag ut min otömliga reserv av ilska på dem jag älskar?
Är det en självuppfyllande profetia?
Om så är fallet så är det inte länge kvar nu...