The Banshee howls for buffalo blood: Revelations pt V


Att folk inte förstår vad man försöker säga kommer alltid vara ett jävla problem.
Om man ser någon som sin "riktiga vän" varför umgås man då med folk som inte är det?

Och vafan ska man kalla dem för?
"Nej det här är inte mina riktiga vänner, de är mina ersättnings vänner".
Det blir så jävla krystat ibland, ibland tror jag att mina "riktiga vänner" består av en person....men sen inser jag att den personen faktiskt inte alls betyder så mycket som jag tror, och då kan det vara så jävla befriande och skönt att släppa taget om just den personen eller personerna.

För vissa dagar så kan även en häxa förvandlas till en fager mö, precis som att skenet kan bedra en flera gånger, även om man tror att man blivit klokare av sitt förflutna så kan det alltid komma och lura en igen.
Det förflutna betyder egentligen ingenting, allt handlar om nuet. Just nu är allt som någonsin kommer finnas på riktigt.
Det som hänt är sen länge glömt och framtiden är vi alla ovisa om.

Men folk som inte kan sin historia kommer alltid att förvånas över framtiden, medans vi andra bara sitter och tittar på och noterar att alla gör exakt samma sak som folk gjorde för 50 år sedan.
Det finns inget att frukta, för det ända som egentligen är farligt är fruktan själv.

Tillägnat:
Sitting Bull, Geronimo, Black Hawk, Crazy Horse
och alla andra frihetskämpar som har dött i kampen mot förtryck och orättvisor.
Vila i Frid.