La Familia Don Appelquist!


Ibland kan det vara svårt att göra det som är rätt, att göra det som är bäst för alla andra och för sigsjälv.
Men ibland är det jävligt lätt, idag var det fruktansvärt lätt.
Idag fick jag hjälp av en MYCKET god vän till mig, han räddade faktiskt hela dagen från att bli ett totalt jävla misslyckande som skulle slutat i självömkan och sånt där larv som vi pretentiösa konstnärer sysslar med.
I dessa tider när man saknar familjen så börjar man förstå att familjen finns hemma också.
Daniel är familjen, han är den galne farbrorn som man tyckte var ascool när man var liten, som brände hemma, skrek åt brudar på stan (tex BALLA BALLA BALLA) och alltid söp sig stupfull på familjefesterna och berätta om konstiga historier som alla redan hört 200 gånger innan. Han är en såndär härligt opretentiös kille som bara gillar att göra riktigt vrickade saker och sen garva som en galen 3åring åt det sen.

Nisse (tillfälligt stationerad på Irland) är brodern, killen som alltid är på att göra helt impulsiva och ibland korkade saker, han bangar aldrig på att göra något till 100% även om det resulterar i att vi alla ser ut som totala jävla dårar när vi gör det. Han är även den där bus-grabben som man kan snacka seriöst med när det är crunch-time. Han är en riktig jävla klippa han med!

Jocke (tillfälligt stationerad på Irland) är den pretentiösa lite mer vuxna brorsan som lyssnar på konstig musik och dricker rött vin. Men när det är crunch-time kan han vara den sjukaste duden på 2 ben. Han är ofta tyst men när han säger något är det oftast jävligt smart och fyndigt.

Malin är Daniels brud hon är kräfta så hon förstår mig på ett skumt jävla sätt. Mycket snäll tjej som oftast är till mycket hjälp när jag sitter och gnäller om skit som egentligen är helt oviktigt.
Malin vet och jag vet att hon vet, vad vi vet är helt oviktigt men vi vet att vi kan prata om det.
Fast att Malin inte vet det så anser jag henne vara en del av La Familia Don Appelquist.

Erika är Malins syster och även fast vi har bråkat som ett gäng galningar förr i tiden så drar vi ofta sams nu, Hon brukar frisera mig och designar kläder och skit.
Hon är likt mig och Jocke också en pretentiös konstnär.

Elin är en annan mycket god vän till mig, vet inte riktigt om hon gillar att jag hänger ut henne här, men eftersom jag är mer punk än hela 70-talet så bryr jag mig inte ett piss.
Jag vet inte vad jag ska skriva, hon är väl lite av en musa för mig, Vi har bråkat ganska mycket på senaste och det är inte så jävla roligt. Men du är en fin tjej kompis!

Vad vi än gör så kommer ingen av oss ut levande...så vi kan bara fortsätta att köra hårt och fortsätta att rocka i den fria världen!
Ni är alla grymt underbara människor och om jag säger att jag älskar er alla så skulle det vara ett jävla understatement.
Eller vänta nu, börjar jag bli blödig? fuck you allihopa menade jag.







Notera att jag var ironisk med det där sista jag skrev....alltså att jag älskade er.
Och vem säger att man inte kan dra ironiska skämt på internet?